rebeckaalarssons.blogg.se

Jobbigast med att vara tjej o lite andra tankar

Publicerad 2015-04-29 22:01:15 i Allmänt,

Det är när man har en dålig dag och typ bara vill gråta.. Haha. Eller har pms eller den där veckan i månaden.( pms är ju trotts allt mensvärk före mensen, och det var inte så länge sen jag fick lära mig det haha.) 

Men det jobbigaste jag tycker är när inte ens pappa( killar kan Jah nog säga allmänt här) förstår en. När dom inte förstår att just den dagen är en dålig dag och att det inte är läge att argumentera eller ens kommentera något. Då man helst vill ta det lugnt och ta nya tag i morgon. 
Såna dagar går man i regel typ i taket om nån anmärker på något. Haha. 
Jag har egentligen inte så mycket humör.

Men det här med att vara tjej och få massa frågor som man måste svara på dom hatar jag för typ 7/10 frågor är mitt svar vet ej. 
Man vet inte alltid vad man vill. OKEY??! Men det tycker jag att killar har väldigt svårt att förstå. Dom tycker att vissa saker är så självklara. 
Och något jag ibland stör mig på är när min pappa frågar om jag ska träna fotboll i dag.. Ja hm vad kan svaret vara.. Nej om jag skulle följa hjärtat men ja om jag skulle tänka efter och alltså använda hjärnan. Alltså är i regel svaret vet ej. men blir ett ja då jag tänker på kroppens bästa.
För fotboll är inte så kul alltid men det är motion. Och motion är ju bra för kroppen.
Visserligen motionerar jag mycket i vardagen. Går nog i genom snitt 10000 per dag om inte mer. Och på sommarn är det garanterat mer kanske ligger jag runt 12 000 steg då. Mer/mindre beroende på väder osv. 

Men det kan också vara roligt att vara tjej.. Tror jah. Eller jag har aldrig tänkt på det så mycket.
Men det verkar helt klart vara lättare att vara kille! 
I af oftare än att vara tjej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Larsson

Hej va kul att du har hittat hit till min blogg! Här kommer du att få läsa om min vardag med allt ifrån träning och skola till mina hästar. 2 januari 2016 fick jag min första storhäst vid namn Zue. Här kommer ni att få följa vår resa! Så jag hoppas ni älskar hästar lika mycket som jag gör. Utöver Zue så har jag två pensionerade New forest ponnyer Mickey, 33 år och Miranda, 24 år. Jag är född 1999 och går första året på gymnasiet. Om ni vill nå mig så kan ni det via min mail: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela